Bryllup – skab festen, som I aldrig glemmer

Ringer kirkeklokkerne snart, og er I så småt i gang med den helt store bryllupsplanlægning? Det er en stor dag, så der er mange ting, der skal falde på plads. 

 

Vil I være sikre på, at det hele går, som det skal, og I får en uforglemmelig dag med familie og venner? Læs vores guide til bryllupsfester, hvor vi hjælpe med alt det, som I måske ikke lige har tænkt på, men som skaber rammerne for en fantastisk fejring af jeres kærlighed. 

 

Fejr dagen i skønne omgivelser
Når brylluppet skal stå, skal i finde den helt rigtige lokalitet for festen. Det kan ofte være lidt af et projekt, da mange bryllupper inkluderer en del gæster. Der er selvfølgelig mulighed for at gå med de gængse løsninger som forsamlingshus, restauranter, slotte og lignende. Der er dog også alternativer. 

 

Et alternativ kan være et telt. Med teltet er der mulighed for at vælge lige præcis den lokalitet, du ønsker. Det kan for eksempel være, du har en stor have, hvor fine rosenbede omkranser festlighederne på skønneste vis. Det kan også være ved en mark, hvor der skabes en ren idyllisk stemning langt fra byens larm. 

 

Der er også noget helt fantastisk ved at holde det i en lade. Her er der mulighed for at lave det lidt rustikt, men samtidig pynte det personligt op, således der bliver skabt en unik stemning. Det behøver derfor langt fra at være det traditionelle bryllup i et forsamlingshus. 

 

Sørg for gode toiletforhold
Vælger du at gå med en af ovenstående løsninger, skal du tænke alle processer igennem. Det kan være, der for eksempel er behov for ekstra toiletter for at skabe de bedste toiletforhold for gæsterne, hvor de ikke skal gå langt for at komme til det nærmeste toilet. 

 

Toiletvogne kan for eksempel være en god løsning, hvor man ikke skal være fraværende fra festen i længere tid, selvom naturen kalder. 

 

Går du med denne løsning, skal du huske de ekstra ting, der netop sikrer, at det fungerer perfekt med en toiletvogn. Det er blandt andet rigeligt toiletpapir – det er ikke rart at løbe tør for. Derudover skal der også være håndsæbe, håndklæder eller evt. engangspapirhåndklæder. 

 

Vil du gøre lidt ekstra ud af det, kan du sætte lidt blomster, duftlys eller duftpinde ud i toiletvognen. Det gør det lidt mere ekstravagant og viser, at I har tænkt på det hele. 

 

Skab rum og selskabelighed med runde borde
Nu kan i komme i gang med det, der er lidt sjovere. Bordopstillingen. Der er mange muligheder, når det kommer til borde. Det kan både være langborde og rundborde. Rundborde er dog yderst populært, når vi taler bryllupper. 

 

Runde borde er fantastiske, når det handler om at skabe et mere åbent rum, hvor der er plads til samtaler på kryds og tværs ved bordet. Her er du nemlig ikke kun begrænset til den nærmeste sidemakker og vedkommende, du sidder overfor. I kan se alle personerne, der sidder ved bordet, hvilket åbner op for flere skønne samtaler og ikke mindst hyggeligt samvær. 

 

Derudover er der også det æstetiske ved at vælge rundborde. Det ser bare lidt mere eksklusivt og ekstravagant ud. Man er ikke i tvivl om, at det er en særpræget fest, der bliver holdt, når gæsterne træder ind i rummet med de fint dækkede rundborde. 

 

Dæk flotte og indbydende borde
Nu har I fået styr på borde og stole. For at omgivelserne kommer til sin fulde ret, skal der dækkes fint op på bordene. Her er der heldigvis mange muligheder, og I kan skabe et helt personligt udtryk. 

 

Vil i gerne have det fine og eksklusive udtryk, er et godt udgangspunkt en hvid dug. Her er der nemlig fortsat mulighed for at præge udtrykket i mange retninger. Det er dog helt stilrent. 

 

Derfra skal I nu have dækket bordet med service. Det skal selvfølgelig være det samme service hele vejen rundt. Det skaber et gennemført udtryk, hvor intet er overladt til tilfældighederne. 

 

Derfra skal pyntes med servietter, lys, blomster og evt. andre former for pynt på bordet. Det er med disse ting, hvor I kan skeje lidt ud og vise jeres personlighed. Det kan for eksempel være servietter i en speciel farve med blomster og lys i samme farve for at skabe et helhedsindtryk. 

 

Der er mange muligheder, når det kommer til borddækningen. Det handler derfor om, at I finder nogle fællesreferencer, der omfavner jer som par. Er I for eksempel vilde med naturen, er det oplagt at få naturlige elementer ind på bordet. Det kan for eksempel være lysestager i træ, grankogler som holdere til bordkort og så videre. Det vigtigste er, at det er indbegrebet af jer.

 

Kolde drikkevarer hele natten
Et bryllup er for mange en begivenhed, hvor man får mulighed for at fejre sin kærlighed til hinanden med et brag af en fest. Når vi snakker om fest, indebærer det typisk kolde drikkevarer og gerne i rigelige mængder. 

 

Skal jeres bryllupper være en fest uden lige, er det vigtigt at huske drikkevarerne. Det er yderst frustrerende, hvis der ikke er nok. Selve drikkevarerne er dog ikke det eneste. De skal selvfølgelig også serveres ved den rette temperatur. 

 

Skal brylluppet fejres i et telt, en lade eller andet, kan et ekstra køleskab til drikkevarer være en rigtig god løsning. Har I tjenere på til festlighederne, er det nemt for dem at sørge for kolde drikkevarer til gæsterne, uden de skal alt for langt væk til det nærmeste køkken. Senere på aftenen bliver det for eksempel også nemmere for gæsterne selv at hente de drikkevarer, de ønsker. 

 

Spil op til dans
Musik er en uundværlig ting til brylluppet. Det er både til senere på aftenen, hvor mange vælger at åbne dansegulvet, men også når der skal danses brudevals. Det kan også være fantastisk med stemningsmusik til spisningen. 

 

Musik kommer i mange afarter. Nogle vælger at gå med et band, der spiller live. Det kan dog være en dyr løsning. Derudover er det ikke altid, at de spiller under hele bryllupsfesten, men kun i de senere aftentimer. 

 

Som et supplement eller et alternativ til et liveband, kan I vælge at tilslutte en højtaler, hvor I helt selv beslutter, hvad der skal spilles. I kan for eksempel have lavet en god playliste hjemmefra, og så kører det helt automatisk i løbet af aftenen. 

 

En anden sjov løsning er at gå med en jukeboks. Det gør det underholdende både for jer og jeres gæster at kunne præge playlisten. 

 

Slut festen af med manér med lækker natmad
I har sikkert planlagt en lækker forret, hovedret og dessert, hvor der er en masse velsmagende mad, som både I og jeres gæster vil elske. Selvom maden er et højdepunkt, er der mange, der ikke lige tænker på natmaden. 

 

Natmad kan nogle gange blive meget formelt, hvor man nærmest får stoppet festlighederne, for at alle kan sætte sig på deres pladser, og der kan blive serveret natmad. Det behøver dog langt fra være så formelt. Faktisk kan det være helt befriende, at det bliver lidt mere nede på jorden, hvor I og gæsterne kan få lidt at spise, når den lille sult melder sig senere på aftenen eller hen på natten. 

 

En pølsevogn kan være en fantastisk løsning, der giver noget frihed til jer og gæsterne. Her kan I nemt gå ud og få en hotdog, eller hvad I har lyst til, når sulten melder sig. Derudover kan den let spises stående. Der skal derfor ikke nødvendigvis diskes op med den helt store anretning med tallerkner og kniv og gaffel. 

 

Det er en anderledes løsning, men det kan være lige præcis det, der er brug for, når brylluppet er på sit højeste, og I har en fantastisk aften med jeres nærmeste. Det er helt sikkert noget, jeres gæster vil huske som et anderledes, men lækkert alternativ, når de går fra brylluppet. 

 

Lej alt, I skal bruge til brylluppet hos Kelds Udlejning
Et bryllup er ofte en stor fest. Ikke desto mindre er det en fantastisk fest, hvor I kan fejre jeres kærlighed med jeres nærmeste. Hele planlægningen forud for festen kan dog være omfangsrig, og der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed. 

 

I kan gøre det nemt for jer selv at afholde bryllup. I kan nemlig finde en stor del af udstyret hos Kelds Udlejning, der passer til jeres lokalitet og ikke mindst festen. 

 

Ved at leje alt udstyret fra ét sted gør I det mere overskueligt og ikke mindst lettere for jer selv at komme i mål med bryllupsplanlægningen. På den måde får I mere overskud til at nyde den store dag, hvor det hele spiller, som det skal. 

 

Har I spørgsmål til nogle af vores udlejningsløsninger, eller har I brug for rådgivning til, hvad I har brug for af udstyr til jeres bryllup? Ingen problem. Vi står gerne til rådighed med vejledning, således I får lige præcis det, I har brug for til jeres bryllup. 

 

Kontakt os på telefon 71 99 37 90, eller skriv en e-mail til os på udlejning@kelds-polser.dk. Vi står klar til at hjælpe.